Visuell identitet

En visuell identitet er din merkevares personlighet. En god visuell profil hjelper deg med å skille deg ut fra mengden og skape en god relasjon mellom deg og kunden.

Mer enn en logo

En visuell identitet, også kjent som visuell profil handler om hvordan en merkevare blir representert. Når man tenker på en visuell identitet tenker man ofte på logoen til merkevaren, men en visuell identitet handler om mye mer

 

Picture of welcome cards in the Kollasj kit
Illustration of three cans of Joosi sparkling water
Illustration of three cans of Joosi sparkling water

En visuell identitet består av flere elementer, i tillegg til logoen. Dette kan være for eksempel farger, typografi, bilder og andre grafiske elementer.

Målet med en visuell identitet er å skape et gjenkjenbart og solid uttrykk for merkevaren. I dagens jungel av merkevarer og inntrykk, er det viktig å skille seg ut fra mengden. Din visuelle identitet er det første inntrykket kunden får av deg, og det er derfor viktig at din visuelle identitet tydelig og klart klarer å formidle deg og din visjon.

En solid visuell identitet bidrar til å skape gjenkjennelighet, tillit og følelsesmessig tilknytning til merket blant målgruppen din.

Picture of welcome cards in the Kollasj kit

Utvikling basert på kunnskap

Når man skaper en visuell identitet må man analysere den aktuelle målgruppen og gjøre en nøye gjennomgang av konkurrentene i bransjen. Ved å strategisk ta i bruk denne innsikten, kan man lettere bygge en visuell identitet som snakker direkte til din målgruppe, skaper mer gjenkjennelighet og stiller deg i en sterk posisjon ovenfor dine konkurrenter.

 

Trenger du hjelp til å utvikle din visuelle identitet?

 

Lene Bekkemellem

lenebekk@hotmail.com

Cookie policy

Personvern